A la segona
classe de COED (gran grup), vam estar parlant de la llengua i del llenguatge.
El llenguatge és més que un mitjà de comunicació.
Aquest es relaciona amb l’organització de l’entorn, el pensament, la memòria i
l’autoexpressió. El llenguatge és un do universal dels humans, aquesta
facultat fa possible l’aprenentatge lingüístic, marca els tipus de llengües que
podem adquirir i tot es coctreta en una “llengua”.
Des del meu punt
de vista, el llenguatge és una eina per la qual els éssers humans es poden
comunicar. Aquest s’utilitza quan parla un emissor amb un receptor. El
llenguatge humà, ja sigui a través d’idiomes o senyals és un dels llenguatges
més complexos per la seva organització i creativitat.
A més a més,
aquest és un element bàsic de la comunicació, del pensament i és indispensable
pel suport de la memòria ja sigui individual o col·lectiva.
A través del
llenguatge, com hem dit abans, podem comunicar-nos, però també podem expressar
els nostres sentiments o estats d’ànim.
Per últim, podem
dir que el llenguatge és capaç de transmetre que significa una senyal visual o
un element.
Les llengües són autèntics
monuments de la naturalesa, és un sistema de signes orals propi d’una
comunitat.
Aquest sistema
dit anteriorment, està organitzat en diversos nivells, als quals corresponen a
unitats diferents com:
- L’entonació.
- El significat.
- El sintagma.
- La forma ( nen/ nena).
- Sons propis i diferenciats.
Des del meu punt de vista, la llengua és un sistema pel qual els éssers humans ens podem comunicar ja sigui verbal o per senyes, depenent d’on siguis. La llengua és la representació del món, del que pensem, del que sentim, mitjançant les paraules.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada