dijous, 19 de desembre del 2013

Conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge amb l'ordinador.

 Benjamin Bloom va classificar les activitats educatives. Les activitats educatives es van dividir en tres dominis: el cognitiu, l’afectiu i el psicomotor.

A continuació podem veure les diferències entre les habilitats cognitives de Bloom i les que es van formular a l'any 2000 en la imatge següent:


http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3

  • El problema de les fitxes és que la major part de les activitats estan relacionades amb la primera columna, és una capacitat cognitiva de recordar i no anem més enllà, els nens l'única cosa que fan és recordar i no aprenen res més.
  • Per exemple, l’activitat de la planta que vam veure la setmana passada, estàvem treballant segons la graella de comprendre el procés i després saber aplicar-ho a la realitat.
  • Un altre exemple seria el bloc, si fas una copia i pegar pensarem que ho has entès però si no ho justifiques correctament no serveix de res. Si mirem la graella que trobareu a continuació, podem dir que el bloc treballa la comprensió ( del que es diu a classe), l'aplicació (a treballs o al bloc), l’anàlisi (de la informació) i la creació (pel fet d'haver-nos creat un).

Aquesta és l'activitat que hem hagut de fer amb tots els programes que hem utilitzat durant aquest semestre:


Activitat: Taula amb totes les eines utilitzades a classe.

Des del meu punt de vista aquesta activitat ha estat molt productiva ja que hem pogut repassar tots els programes que hem utilitzat en tot el semestre i hem pogut classificar-lo segons el que fa cada programa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada