Benjamin Bloom va
classificar les activitats educatives. Les activitats educatives es van dividir
en tres dominis: el cognitiu, l’afectiu i el psicomotor.
A continuació podem veure les
diferències entre les habilitats cognitives de Bloom i les que es van formular a
l'any 2000 en la imatge següent:
http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3 |
- El problema de les fitxes és que la major part de les activitats estan
relacionades amb la primera columna, és una capacitat cognitiva de
recordar i no anem més enllà, els nens l'única cosa que fan és recordar i
no aprenen res més.
- Per exemple, l’activitat de la planta que vam veure la setmana passada, estàvem
treballant segons la graella de comprendre el procés i després saber
aplicar-ho a la realitat.
- Un altre exemple seria el bloc, si fas una copia i pegar pensarem que ho has entès però si no ho justifiques correctament no serveix de res. Si mirem la graella que trobareu a continuació, podem dir que el bloc treballa la comprensió ( del que es diu a classe), l'aplicació (a treballs o al bloc), l’anàlisi (de la informació) i la creació (pel fet d'haver-nos creat un).
Aquesta és l'activitat que hem hagut de fer amb tots els programes que hem utilitzat durant aquest semestre:
Activitat: Taula amb totes les eines utilitzades a classe. |
Des del meu punt de vista aquesta
activitat ha estat molt productiva ja que hem pogut repassar tots els programes
que hem utilitzat en tot el semestre i hem pogut classificar-lo segons el que
fa cada programa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada