dimarts, 3 de desembre del 2013

Va de mestres


A seminari hem ahgut de llegir-nos va de mestres.
Per fer aquest treball he hagut de llegir-me    un llibre escrit per Jaume Cela Ollé i Juli Palou Sangrà titulat: “Va de metres. Carta als mestres que comencen” (Barcelona, 2004. Editorial: Rosa Sensat).
El llibre és una carta escrita pels autors a totes aquelles persones que en un futur volen fer de mestres o, fins i tot, a aquelles persones que ja estan en aquesta professió.
Els autors d’aquest llibre han volgut estructurar-lo segons els punts que creien més rellevants. Per ser més exactes, l’han dividit en 51 experiències.
L’objectiu d’aquest llibre és mostrar-nos quines experiències han tingut aquests dos homes perquè, de cara al futur, nosaltres ens fem una idea de què serà el que ens trobarem a l’escola.
L’objectiu d’aquest treball és  fer una reflexió personal arran d’haver llegit el llibre. Una vegada havíem acabat de llegir-lo, n’ havíem de fer un anàlisi. Aquest anàlisi tracta sobre la figura del mestre com a professional i com a persona, centrant tot això en l’àmbit escolar.
A través d’aquest  llibre, faré una carta a en Jaume Cela i a en Juli Palou per tal de expressar que m’ha semblat aquest llibre i donar la meva opinió aprofunditzant sobre alguns punts que m’han cridat l’atenció.
Finalment, conclouré aquest treball exposant la meva conclusió, explicaré la meva opinió personal i què m’ha aportat llegir-lo. 

Per finalitzar us ensenyaré la carta que vaig haver de fer:




Fer aquest treball m’ha aportat un munt de visions sobre els nens, l’escola i els mestres. Llegir-me aquest llibre, ha fet que reflexioni i aprengui aquelles coses que me’n trobaré en un futur.
Aquestes experiències han fet que reflexioni, i fins i tot, que recordi classes de Batxillerat de Filosofia on vaig tractar aquests temes.
Des del meu punt de vista, un punt molt important i que està pendent en algunes escoles de la nostra societat és la mentalitat conservadora. Hauríem d’anar justament en direcció contraria. Els mestres han de saber que cada nen té la seva manera d’aprendre, les escoles són avui en dia molt diverses, els alumnes també i el món ho és molt més. Hem de mirar les coses des de diferents punts de vista i acceptar que avui en dia les coses han canviat. Per això, les escoles conservadores, és a dir, les que no volen que l’escola pateixi cap canvi, haurien de canviar la seva mentalitat i acceptar que el món ha canviat i que ells al mateix temps haurien de canviar.
Per finalitzar aquesta conclusió, voldria fer una valoració del llibre i del treball escrit.
Aquest llibre serveix sobretot per captar les experiències d’aquests dos homes i tenir-les ben en compte. Aquest llibre està molt ben estructurat, ja que, està redactat en forma de carta i és molt fàcil d’entendre’l. Com he pogut veure, el llibre està dividit en diferents punts i cada punt tracta sobre un tema diferent: de l’escola, dels mestres, de la família i de la societat.
Per altre banda, el treball, serveix per reflexionar, treballar i analitzar el llibre profunditzant en els mestres (ja sigui com a professionals i com a persones) i l’escola. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada