divendres, 15 de novembre del 2013

Cinquè i últim dia de pràctiques

L'últim dia de pràctiques vam fer dues activitats:

Com sona?

Com sona?
Aquest matí hem assistit a  una representació d'uns antics alumnes de l'escola. Han començat a representar cançons populars dels infants amb diversos materials, i les acompanyen amb música de fons, però aquesta música no és d'un CD, és dels instruments que tocaven. Aquestes cançons han estat per nens de 0 a 6 anys. Això serveix per promoure l'educació auditiva, rítmica i vocal.Com hem pogut veure, hi han moltes maneres de comunicar-nos sense utilitzar el llenguatge parlat. A més hem pogut ballar i cantar col·laborant amb els altres alumnes.

Els instruments utilitzats són: la guitarra, la flauta travessera, el violoncel, el contrabaix, la serra, el saxòfon, l'harmònica, un mini piano, tres timbres, cascavells, tubs de plàstics i un ukulele.

Les cançons que el grup ha cantat són:
  

  •   Quatre pedres hi han al carrer.
  •   Ocells.
  •   Titelles.
  •   Surt sol solet.
  •   Moixaina: aquest es el pare, aquesta la mara, aquest fa les sopes i aquest se les menja totes, i aquest diu "piu piu piu que no n'hi ha pel caganiu? (versió musical.).
  •   Peix peixet.
  •   Si la barqueta es tomba.
  •   Melodia amb tubs de plàstics.
  •   Plou i fa sol.
  •   La tortuga.
  •   Planta cols.
  •   Joan petit.
  •   En gegant del pi.
  •   Bugui bugui.
  •   Passiu bé.
A la meitat de la representació ens han fet participar, encara que podiem participar des de un primer moment.

Els ocellets

La barqueta
Des del meu punt de vista, els nens poden disfrutar molt d'aquesta activitat i poden, a més a més, aprendre un munt de coses. 

Conferència: Les pissarres digitals interactives i les tauletes digitals a l'aula.



La conferència comença, dient el següent:

Qualsevol tecnologia vol millorar l'activitat a l'escola, la tecnologia confon, ja que, per exemple amb la tecnologia podem fer un cartell de tira de la cadena en el qual surt una cadena per que tiri el nen, però actualment els anys s’han modernitzat i ja no tenen cadena sinó botó i per aquesta raó es creen missatges confosos pels nens petits.
La pissarra tecnològica no es aquella de pedra verda o negra que i havia abans a les aules, la pissarra interactiva és una tecnologia que permet visitar el món i que aquest món entri a l’aula. Aquest permet veure lo que hi ha a internet i cercar un munt d’informació.
La pissarra interactiva funciona amb n projector que reflexa al taulell. La diferencia que hi ha entre l’ordinador i la projecció aquesta és que és tàctil i podem i podem interactuar amb ell. La interacció però, na vegades no és molt clar, no sempre afavoreix a l’educació si el nen no utilitza la pissarra. Per exemple: una interacció amb els nens seria fer un calendari en la tauleta interactiva perquè posin el mes i el temps que fa.

Activitat de la pissarra tecnològica

Activitat de calendari









La intervenció amb la Marta Palet i en Jordi Bigues, diuen el seguen:

Conferència de la Marta i en Jordi


Son de l’escola de Sant Feliu, aquesta escola ha fet un salt tecnològic molt important i bó. Aquí teniu la web del centre on hi ha tota aquesta informació: http://lamercesantfeliu.cat/


Els ipads motiven els nens a l’aula, ho reclamen amb il·lusió i insistència.

El seu projecte: (procés que porten un any)


  •     Projecte d’escola: digitalització.
  •     Aposta econòmica.
  •     Assessorament de Blanquerna i formació del professorat.
  •     Claustre implicat.

Com a eina del profesor:


  •     Empudegament professorat: 1 ipad per mestre o professor.
  •     Interverció del temps i esforç.
  •     Utilització per a gestió: agenda compartida, plataforma digital, avaluació…

És l’eina del mestre, s’estalviaria u munt de temps i fora l’agenda de notes.
Tots els Mestres han de fer-se amb l’ipad a casa per després que ha l’escola a l’hora d’ensenyar als nens petits no hi tinguin problemes.

Ipad a Educació infantil:


  •    Per què els ipads als centres de treball
            -Matemàtiques, llengua, és fa amb més motivació, és un dels racons més demanats.
  •   Organització de l’aula (3 O 4 ALUMNES).
  •   Una app per Infantil: MATH 3-4.
             - 40 ipads esta en una aula per més tard gestionar-los als alumnes.

Aprendre matemàtiques.


Els nens petits treballen sense la por que tenim els adults tenen per si desactivem alguna cosa. La feina que fan els nens internament és el fet de compartir, treballen entre iguals.

L’ipad a Cicle Inicial de Primària:


  •    Organització de l’aula.
  •    Creació d’activitats: Educaplay (pàgina per crear material, a més és poden    penjar en un bloc).

Educaplay

  •    Una app per a Cicle Inicial: puppetPals HD ( per treballar l'expressió oral són activitats que fan els nens com si fos un teatre. Els nens han descriure abans el que diran en l’obra, repartir-se la feina, qui parlarà i fer-ho. 
puppetPals HD

  •     Graella Apps.

Graella Apps.



Fan racons de 4 nens per utilitzar l’ipad en matemàtiques, ciències naturals, llengua per còmics, pel·lícules, etc.

Reflexió final:

  •    Hem fet “dissabtes”( endreçar-nos amb l’escola).
  •    Projecte molt recent.
  •    Contents per l’acceptació: claustre, alumnes I famílies.
  •    Maneres d’aprendre diferent.



Uns apps que són molt interessants de música són: 


  •     Pebot ( tocar una cançó amb un robot).
  •     Crear una cançó.
   

Programa de crear cançons.

  •     Garage band (fer una música amb una banda.

App Garage band.

App Garage band per grabar la veu.











Els objectius d'aquesta conferencia són: 
  

  •    Saber localitzar materials didàctics.
  •    Conèixer experiències educatives innovadores.
  •    Valorar les possibilitats educatives de diversos materials didàctics.
  •    Descriure els aprenentatges utilitzats.


Per concloure:(Preguntes)


Els nens amb discapacitats poden utilitzar les apps?
Treballen com sempre s’ha fet, si que poden fer alguna activitat però adaptada a ells. Lo bo és que tots els nens amb discapacitat són molt actius i ara comencen a haver apps per a l’ipad per aquests nens.
Pot ser compatible l’ipad de l’escola a casa?
L’ipad a casa i a l’escola és molt diferent, ja que, l’ipad a casa s’utilitzaria coma esbarjo però a l’escola saben que és per treballar i no per a jugar. Els nens en un principi l’ipad l’utilitzaven per jugar però quan els professors els deien que seria per nota s’ho van tomar en serio.
Tanta tecnologia és ona?

Per què no? El món és tecnològic. Aquests nens trobaran tecnologia a tot arreu, és millor que ho practiquin d’hora.

Preguntes


Així finalitza la setmana de pràctiques, espero que us hagi agradat moltes gràcies per visitar-me.
Jo crec que els nen, és molt important que aprenguin a utilitzar la tecnologia, ja que, avui en dia estem en un món tecnològic. Però, d’altre banda crec que fer activitats i utilitzar massa o de manera habitual la tecnologia és un factor negatiu, ja que, els nens d'avui en dia son molt ganduls i ara utilitzar això farà que siguin més ganduls.
No és lo mateix aprendre amb la necessitat d'utilitzar materials digitals que amb llibres, paper i bolígraf.
Jo crec que no hem de treure les activitats tradicionals, a que, són molt importants i perdre-les seria molt trist.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada