L'últim dia de pràctiques vam fer dues activitats:
Com sona?
Com sona?
Com sona? |
Els instruments utilitzats són: la guitarra, la flauta travessera, el
violoncel, el contrabaix, la serra, el saxòfon, l'harmònica, un mini piano,
tres timbres, cascavells, tubs de plàstics i un ukulele.
Les cançons que el grup ha cantat són:
- Quatre pedres hi han al carrer.
- Ocells.
- Titelles.
- Surt sol solet.
- Moixaina: aquest es el pare, aquesta la mara, aquest fa les sopes i aquest se les menja totes, i aquest diu "piu piu piu que no n'hi ha pel caganiu? (versió musical.).
- Peix peixet.
- Si la barqueta es tomba.
- Melodia amb tubs de plàstics.
- Plou i fa sol.
- La tortuga.
- Planta cols.
- Joan petit.
- En gegant del pi.
- Bugui bugui.
- Passiu bé.
A la meitat de la representació ens han
fet participar, encara que podiem participar des de un primer moment.
Des del meu punt de vista, els nens poden disfrutar molt d'aquesta activitat i poden, a més a més, aprendre un munt de coses.
Conferència: Les pissarres digitals interactives i les tauletes digitals a l'aula.
Qualsevol
tecnologia vol millorar l'activitat a l'escola, la tecnologia confon, ja que,
per exemple amb la tecnologia podem fer un cartell de tira de la cadena en el
qual surt una cadena per que tiri el nen, però actualment els anys s’han modernitzat
i ja no tenen cadena sinó botó i per aquesta raó es creen missatges confosos
pels nens petits.
La pissarra tecnològica
no es aquella de pedra verda o negra que i havia abans a les aules, la pissarra
interactiva és una tecnologia que permet visitar el món i que aquest món entri
a l’aula. Aquest permet veure lo que hi ha a internet i cercar un munt d’informació.
La pissarra
interactiva funciona amb n projector que reflexa al taulell. La diferencia que
hi ha entre l’ordinador i la projecció aquesta és que és tàctil i podem i podem
interactuar amb ell. La interacció però, na vegades no és molt clar, no sempre
afavoreix a l’educació si el nen no utilitza la pissarra. Per exemple: una
interacció amb els nens seria fer un calendari en la tauleta interactiva perquè
posin el mes i el temps que fa.
Activitat de la pissarra tecnològica |
Activitat de calendari |
La intervenció amb la Marta Palet i en Jordi Bigues, diuen el seguen:
Son de l’escola
de Sant Feliu, aquesta escola ha fet un salt tecnològic molt important i bó. Aquí
teniu la web del centre on hi ha tota aquesta informació: http://lamercesantfeliu.cat/
Els ipads motiven els
nens a l’aula, ho reclamen amb il·lusió i insistència.
El seu projecte: (procés que
porten un any)
- Projecte d’escola: digitalització.
- Aposta econòmica.
- Assessorament de Blanquerna i formació del professorat.
- Claustre implicat.
Com a eina del profesor:
- Empudegament professorat: 1 ipad per mestre o professor.
- Interverció del temps i esforç.
- Utilització per a gestió: agenda compartida, plataforma digital, avaluació…
És l’eina del mestre,
s’estalviaria u munt de temps i fora l’agenda de notes.
Tots els Mestres han
de fer-se amb l’ipad a casa per després que ha l’escola a l’hora d’ensenyar als
nens petits no hi tinguin problemes.
Ipad a Educació infantil:
- Per què els ipads als centres de treball
- Organització de l’aula (3 O 4 ALUMNES).
- Una app per Infantil: MATH 3-4.
Aprendre matemàtiques. |
Els nens petits
treballen sense la por que tenim els adults tenen per si desactivem alguna
cosa. La feina que fan els nens internament és el fet de compartir, treballen
entre iguals.
L’ipad a Cicle Inicial de Primària:
- Organització de l’aula.
- Creació d’activitats: Educaplay (pàgina per crear material, a més és poden penjar en un bloc).
Educaplay |
- Una app per a Cicle Inicial: puppetPals HD ( per treballar l'expressió oral són activitats que fan els nens com si fos un teatre. Els nens han descriure abans el que diran en l’obra, repartir-se la feina, qui parlarà i fer-ho.
puppetPals HD |
- Graella Apps.
Graella Apps. |
Fan racons de 4 nens
per utilitzar l’ipad en matemàtiques, ciències naturals, llengua per còmics,
pel·lícules, etc.
Reflexió final:
- Hem fet “dissabtes”( endreçar-nos amb l’escola).
- Projecte molt recent.
- Contents per l’acceptació: claustre, alumnes I famílies.
- Maneres d’aprendre diferent.
Uns apps que són molt interessants de música són:
- Pebot ( tocar una cançó amb un robot).
- Crear una cançó.
Programa de crear cançons. |
- Garage band (fer una música amb una banda.
App Garage band. |
App Garage band per grabar la veu. |
Els objectius d'aquesta conferencia són:
- Saber localitzar materials didàctics.
- Conèixer experiències educatives innovadores.
- Valorar les possibilitats educatives de diversos materials didàctics.
- Descriure els aprenentatges utilitzats.
Per concloure:(Preguntes)
Els nens amb discapacitats
poden utilitzar les apps?
Treballen com
sempre s’ha fet, si que poden fer alguna activitat però adaptada a ells. Lo bo
és que tots els nens amb discapacitat són molt actius i ara comencen a haver
apps per a l’ipad per aquests nens.
Pot ser
compatible l’ipad de l’escola a casa?
L’ipad a casa i a
l’escola és molt diferent, ja que, l’ipad a casa s’utilitzaria coma esbarjo
però a l’escola saben que és per treballar i no per a jugar. Els nens en un
principi l’ipad l’utilitzaven per jugar però quan els professors els deien que
seria per nota s’ho van tomar en serio.
Tanta tecnologia
és ona?
Per què no? El
món és tecnològic. Aquests nens trobaran tecnologia a tot arreu, és millor que
ho practiquin d’hora.
Preguntes
Així finalitza la setmana de pràctiques,
espero que us hagi agradat moltes gràcies per visitar-me.
|
Jo crec que els nen, és molt important que aprenguin
a utilitzar la tecnologia, ja que, avui en dia estem en un món tecnològic. Però,
d’altre banda crec que fer activitats i utilitzar massa o de manera habitual la
tecnologia és un factor negatiu, ja que, els nens d'avui en dia son molt
ganduls i ara utilitzar això farà que siguin més ganduls.
No és lo mateix aprendre amb la necessitat
d'utilitzar materials digitals que amb llibres, paper i bolígraf.
Jo crec que no hem de
treure les activitats tradicionals, a que, són molt importants i perdre-les
seria molt trist.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada