dimarts, 12 de novembre del 2013

Segon dia de pràctiques.

MNAC:


Museu MNAC
Avui hem anat al MNAC i una monitora ens han explicat com fan les explicacions als nens petits quan van al museu.

Primer ens ha explicat que els adverteixen que estan entrant a una de les sales del museu i que han d’estar en silenci, sense cridar, sense tocar res i amb les mans a la butxaca.

Primer hem entrat a una sala de Josep per veure les escultures més antigues, lo que els monitors fan és preguntar als nens quines són les diferencies i similituds entre escultures. També es parla de les experiències dels infants amb les escultures que ells han fet (fang, plastilina, pedres). També el monitor els fa fer un dibuix de la ma de carn i ossos i de la ma amb guants.

Per cada escultura que els nens han de veure, s’explica una historia, s’explica el procés de l’escultura i ho relacionen amb els deures dels nens. Perquè el nen entengui bé el procés de com és fa la escultura i el material, se’ls dona un tos de plastilina i fan una activitat escoltant la música amb els ulls tancats i tocant-la segons el ritme. Després d’aquesta experimentació es parla dels materials o eines que els artistes utilitzen per fer les seves escultures com el martell i el cisell. Més tard, es fa una activitat d’imitació com si piquem amb aquestes eines i després es pot fer el mateix però amb les parts del cos.


Plastelina
Plastelina

Més tard tractem el tema de les dimensions d’una escultura, hem de veure tots els costats de l’escultura per veure-la del tot.

Una última escultura que vam veure van ser de Julio Gonzalez, i per fer-ho més entretingut vam fer una activitat que consistia en: portar objectes de la vida quotidiana i dir que busquin una escultura que es sembli al objecte mostrat (activitat d’exploració).

L’activitat final, ha consistit en anar a una sala, ens vam posar en rotllana i la monitora va posar una música tot explicant els diferents materials que havíem vist al museu ( pedra, metall, fusta), després els nens havien de imitar el moviment que feia el material al caure al terra.

Finalment per acabar aquest recordatori, els nens en grups de 4 o 5 persones agafaven uns materials i feien una estàtua amb els seus cossos.

Lo que han après els nens en aquesta sortida és:


  •  Experimentació dels materials.
  •  Què és una escultura.
  •  Activitats del taller.
  •  Escultura amb el cos.
Aquí us deixo un Prezi que vaig haver de fer per a seminari:



Des del meu punt de vista, aquesta activitat és molt rellevant perquè així hem pogut saber com els monitors expliquen als nens petits les escultures, les pintures, etc. Després de poder saber com fan aquestes visites al museu vam poder reflexionar sobre tot el que vam fer i quines utilitats poden haver pels nens. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada