dilluns, 11 de novembre del 2013

Primer dia de la setmana de pràctiques.

En aquesta setmana farem una sessió de practiques amb activitats molt diverses. El primer dia el que vam fer és assistir a una conferència de Jaume Cela i tot seguit vam anar d’excursió d’orientació al Baixador de Vallvidrera. Ara us explicaré les dues activitats.

Conferència de Jaume Cela:


Jaume Cela, conferència
Vam anar a l’auditori de la universitat i vam escoltar la conferencia d’aquest home.
Jaume Cela va estudiar a la UAB de Bellaterra i ara treballa amb la Rosa Sensat. Ha escrit més de 60 llibres d’educació i porta més de 45 anys en el món educatiu i ara segueix treballant.

Disseny de l’escola:

Hem de ser conscients de que treballarem amb nens, que viuran al segle XXII I no podem saber com serà el futur. Els Mestres som els gestors de la incertesa, encara que vivim en un món envoltat de tecnologia, també tenim un munt d’incògnites. Actualment, vivim en una societat accelerada, les tecnologies ens sotmeten a accelerar i a estar sempre en contacte.

Mai hem tingut pressió a l’educació com ara, a causa de l’acceleració. Allò que jo vull aconseguir i que jo finalment acabo aconseguint. L’escola i la família són institucions que acullen als nens perquè arribin a ser autònoms mostrant-li el seu camí.

Avanç tenia molt clar el que era bo i el que era dolent, però ara hi ha una gran pluralitat entre lo que diu l’escola, la família i l’església.

L’escola és una institució que ha de tenir un currículum de l’edat obligatòria i en un futur s’hauria de posar. El currículum a de tenir:
       
       ·El plurilingüisme.
       · El consum amb criteri.
       · Presentació del medi.
       ·L’ús de les noves tecnologies. (la tecnologia ens fa canviar la mirada del món).

Nosaltres hem d’acollir l’alumne, hem de mostrar el món, però tot el món, no només lo que ens agrada, i hem d’acompanyar al nen. Qui educa ha de orientar a l’alumne perquè aquest triï (orientat a la societat).

4 reptes per les escoles d’avui:
1      
     1. Deixar que les criatures siguin criatures: (no hem de tractar-los com si fossin adults, hem d’aprendre a donar-li lo que necessiten i lo que necessiten es jugar molt).
“El nen estressa, però no s’estressa”.
2       2.  Un currículum que sigui rellevant: (la nostra feina és ajudar al nen amb autonomia i introduir per altre banda la responsabilitat).Els equips docents haurem de donar resposta a:
               
               · Què és lo que hem d’ensenyar?
               · Quina relació a de tenir el present amb la tradició?
               ·El currículum, de quina manera ens pot ajudar a combatre la injustícia social?
-          Un currículum que tingui esperances de futur, un currículum que entengui que l’alumne és un conflicte social.

3     3. Centres el més inclusius possibles: (els nens han de acomodar-se a l’escola i si l’escola no acull al nen amb problemàtiques poden fracassar, la lògica de l’execlució ha de sortir de l’escola, ja que, tots els nens són una peça única i tot això passa per la via emocional, si no té confort en l’escola no aprendran amb fluïdesa).
“No hem de malmetre l’autoestima de l’alumne”.

4  4. Donar sentit a allò que fem: (el nen a de seguir-nos, el nen té uns interessos i els mestres han de guiar-los, han de donar-los reptes).Podem donar reptes perquè els nens investiguin, experimentin i puguin superar-los. Els mestres han de fer i proporcionar activitats interesants, no només estar amb els llibres de text, i a partir de l’observació fer canvis de l’ensenyament.
“El temps escolar és un temps de convivència”

La conferencia va acabar amb preguntes dels alumnes i tot seguit ens vam anar a fer una activitat amb la Dolors ( la mestre de E.F).

Travessa d’orientació: Baixador de Vallvidrera

Vam haver d’utilitzar aquest mapa per fer les activitats que ens van proposar. Les activitats eren d’orientació hi havíem de passar per tots els llocs que ens deien.


 Inici de l'excurció
                  
                                             
Mapa de Vallvidrera          




Una vegada finalitzada aquesta activitat vam marxar cap a casa.

La primera activitat que vam fer, ( la conferencia den Jaume Cela) va ser molt enriquidora, atès que, gràcies a aquesta conferencia hem pogut saber un seguit d'informacions que nosaltres com a futurs mestres ens servirà.
Per altre banda podem dir que l'excursió que vam fer al Baixador de Vallvidrera, va ser molt bona, ja que, vam poder superar-nos a nosaltres mateixos i vam poder veure que erem caparrassos de fer un recorregut de més de quatre hores sense desistir encara que ens perdéssim. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada